Raadplegingen

Een afspraak maken op de dienst NKO

Ofwel maakt uw huisarts een afspraak met de arts in het ziekenhuis ofwel doet u dit zelf. Een afspraak maken op de dienst NKO kan  voor beide campussen via de website, telefonisch of rechtstreeks aan de centrale balie.

Kom tijdig naar het ziekenhuis, zodat u rustig een parkeerplaats kunt zoeken en de inschrijving in orde kunt brengen. Voorzie hiervoor 10 à 20 minuten.

Online afspraak via de website ZAS

U kan voor een aantal artsen zowel voor beide campussen  online een afspraak regelen  via  deze link.  Zo bespaart u wachttijden aan de telefoon!

Telefonische afspraak voor de dienst NKO

Campus Sint-Vincentius:

Afspraken via het secretariaat NKO: 03 283 15 00 (tussen 8.30 en 16.30 uur) of via afspraken algemeen onthaal: 03 285 28 50 (tussen 8 en 17 uur).  Buiten deze uren kan u voor dringende vragen terecht op de dienst Spoedgevallen: 03 285 20 00.

Campus Sint-Jozef:

Afspraken via het algemeen onthaal :03 4441274 (tussen 6.30 en 21 uur).

Bent u onverwacht verhinderd?

Gelieve ons uiterlijk 24 uur op voorhand te verwittigen via het nummer waar u de afspraak gemaakt hebt. Indien wij niet op de hoogte zijn van uw annulatie, zijn we genoodzaakt administratieve kosten aan te rekenen.

Bereid uw bezoek voor

Bereid het gesprek met uw arts voor.

  • Neem een lijstje mee met de geneesmiddelen die u inneemt. U kan eveneens een voorgedrukte medicatielijst van onze site afdrukken en invullen. Vraag goed na wat de dosis is van de geneesmiddelen die u krijgt voorgeschreven, hoe u die medicatie moet innemen en hoe lang. Schrijf uw vragen voor de arts op papier of noteer ze in uw smartphone.
  • Vergeet niet een eventuele verwijsbrief van uw huisarts of andere specialist mee te nemen.
  • Mocht U in het bezit zijn van radiologische of andere technische onderzoeken, breng deze dan mee naar de raadpleging.

Aandachtspunten

  • Breng steeds uw elektronische identiteitskaart (eID) mee zodat we meteen beschikken we over uw juiste patiëntgegevens. Aan de hand hiervan zal u aan de centrale balie worden geregistreerd via de  inschrijvingskiosk of via het loket. Indien u niet over een eID beschikt, dient u zich te voorzien van een ander legitimatiebewijs, bijvoorbeeld uw paspoort, rijbewijs of verblijfsvergunning.
  • Betaalmiddelen. Na de consultatie wordt de factuur en het getuigschrift naar u thuis opgestuurd.
  • Buitenlandse patiënten: U neemt best eerst telefonisch contact op met de dienst afspraken.